New Zealand. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu New Zealand. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu

New Zealand.

Door: Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

23 September 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Hallo Mensen,

Na weer 2 weken gewerkt te hebben, aflopen weekend weer vrij gehad.
Dat weekend heb ik ingedeeld met het schoonmaken van me huis. Langst verschillende bedrijven gereden en van het prachtige landschap genoten. En de zondag ben ik gaan jagen op wilde zwijnen.

De maandag begon om 8 uur voor mijn. Dus lekker uitslapen. De andere dagen waren wel gewoon vroeg. Het is erg wisselvallig weer dan hagel, regen en dan weer flinke zonneschijn. Elke dag als het goed weer is proberen we ook een dag vooruit te werken in het land. Zodat we niet met de tractor door het land hoeven te rijden om onnodige schade te maken als het regent.

Van de week moesten er ook medicijnen gehaald worden voor de dieren op het bedrijf. Omdat Mark ook in het centrum moest zijn, gingen we samen. Bij de dierenarts zag ik uierbalsem staan voor uitwendige uierontsteking. Omdat ze op the farm er last van hebben heb ik dit voorgesteld. Ik herkende het product omdat als uitwendig uierontsteking (bijvoorbeeld vlokken in de melk) thuis voorkomt ook dit product gebruiken. Mark vond het een goed idee en heeft het product gekocht en gaan we het nu hier uitproberen. Door de uierbalsem gaat de doorbloeding van de uier beter. Zodat afvalstoffen snel afgevoerd worden. Het enige nadeel is dat het erg prijzig is.

Vandaag onder het melken Saturnus pour-on over de ruggen van de koeien gespoten. Dit product is alleen in New-Zealand en Australië te verkrijgen. Het is tegen rondwormen en zuigende luizen wat voor komt op cow's en herten. je spuit 14 ml middel over de rug vanaf midden af de rug na de staart.

Van de week neem ik nog een dag vrij en ga ik na de gletsjers beklimmen.

Mvg Gerwin,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerwin

Volg hier mijn reisverslagen! Op reis naar de west-coast van het zuidereiland in New-Zealand. Ik vlieg van Amsterdam naar Dubai. In Dubai stap ik over naar Hongkong. Dan vlieg ik van Hongkong naar Sydney en van Sydney naar Christchurch. Als ik in Nieuw Zeeland in Christchurch aankom ga ik met de auto, Pendelbus of met een tussenvlucht naar Hokitika waar mjin eindbestemming is. waar minimaal 10 weken verblijf.

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 7158

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 27 Oktober 2014

Zaterdag is het zo ver!

15 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

West-coast van het Zuidereiland in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: