Weer eventjes in New Zealand - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu Weer eventjes in New Zealand - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu

Weer eventjes in New Zealand

Door: Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

10 September 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Ik zie dat de site het weer doet ;)

Na dat ik een top weekend heb gehad. Waarbij veel dingen heb kunnen bezichtigen. En erg sportief bezig ben geweest, met de crossmotor en met de mountainbike. Begon de maandag gewoon weer vroeg met melken. Er was tijdje geleden grof gras gezaaid wegens stenen van uit de rivier kan dit niet met een gewone machine omdat anders alles zo kapot is. Omdat de blok grof lag moest er gerold worden om de kluiten en het land vlak te maken. Wegens vertrapping van de koeien in het weiland heb ik nog 2 andere dagen met de rol bezig geweest. Na 2 x toe flink vast gezeten te hebben en een keer de tractor zonder diesel te hebben gehad. Heb ik erg veel hectaren kunnen doen.

Toen de tractor zonder diesel kwam. Was natuurlijk niemand te bereiken.
Ben maar gaan lopen richtig het huis van me baas. En een kan met diesel gevuld. Vervolgens met de auto terug gereden. Om de trekker te vullen en te ontluchten. Zo kon ik hem weer een draaide motor geven. Eenmaal gestart, weer na huis gereden om de tractor helemaal af te tanken. Zo dat ik het perceel afkon maken en niet weer zonder diesel kwam te staan. (Auto later samen opgehaald). De wijzer die aangeeft hoeveel er nog in zit is defect. Normaal wordt het om de 4 dagen bijgevuld. Maar omdat het zwaar werk voor de trekker was die eerder leeg haha.

Tot nu is er nog geen druppel regen gevallen, maar de laatste vier dagen is het wel bewolkt. Eind van de week gaat het regen en dan ook gelijk goed. That's not good for me. But good for me boss. Want omdat het nu al lange periode niet heeft geregend moet hij beregenen. Om voldoende droge stof van ze gras te kunnen halen.

Met afkalven wordt het elke dag rustiger. De eerste dagen toen ik hier was, kregen er rond de 25 koeien per dag een kalfje. Nu ligt het gemiddelde rond de 6 koeien die afkalven. vorige week zelfs een dag dat er maar 2 levende kalfjes waren geboren. Rond een klein 200 koeien die nog moeten afkalven.
Voor de grote groep die al langere tijd heeft afgekalfd. Is er bijna zelfs geen plaats meer in de wachtruimte's.

En de rivier over steken van de week ging ook niet zo als gepland. Het water kwam de auto na binnen en kwamen vast te zitten. Maar was wel lachen want ik hoefde niet uit de auto om met de lier de auto los te maken. Dat waren natte sokken voor mijn. Voor Mark een ander verhaal

Jullie horen nog van mijn..

Groeten!



  • 10 September 2014 - 08:33

    Han Stevens:

    Wauw,wat een avonturen ,maak je mee Gerwin,dan gebeurt er
    Hier maar weinig, leuk om je reisverslag te volgen,je schrijft erg plezierig,
    Veel plezier,ondanks soms het harde werken

    We blijven je volgen

    Gr han

  • 10 September 2014 - 08:39

    Gerwin Damen:

    Dank u, ik krijg hier zeker geen spijt van.

  • 10 September 2014 - 11:04

    Daniëlle Kivits (docent Engels Prinsentuin):

    Hoi Gerwin,

    Goed bezig, jongen!! Dat is de beste manier om Engels te leren ;-) !!

    Succes!

    Groet,

    Juf Kivits.

  • 10 September 2014 - 18:55

    Familie Damen:

    Hallo Gerwin, Weer een leuk verslag over je stage in Nieuw Zeeland. We zijn trots op je en natuurlijk mag je ook trots op jezelf zijn. Je doet het toch maar. Groetjes

  • 14 September 2014 - 08:13

    Gerwin Damen:

    Dank u Han. Er gebeuren inderdaad erg veel spannende avondturen hier.

    Danielle, I learn English as quickly as. Kom als weer back in Holland ben wel een keer langst me oude school.


    Groeten,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerwin

Volg hier mijn reisverslagen! Op reis naar de west-coast van het zuidereiland in New-Zealand. Ik vlieg van Amsterdam naar Dubai. In Dubai stap ik over naar Hongkong. Dan vlieg ik van Hongkong naar Sydney en van Sydney naar Christchurch. Als ik in Nieuw Zeeland in Christchurch aankom ga ik met de auto, Pendelbus of met een tussenvlucht naar Hokitika waar mjin eindbestemming is. waar minimaal 10 weken verblijf.

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 7158

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 27 Oktober 2014

Zaterdag is het zo ver!

15 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

West-coast van het Zuidereiland in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: