Druk Druk. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu Druk Druk. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu

Druk Druk.

Door: Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

11 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Het is erg druk op de farm.

Eergisteren en gisteren moest er melk geschept worden. Dat was dus een dag melken. Ik begon om 5 uur in de morgen en om half 1 waren we klaar met melken. Even eten nieuw stuk gras afzetten. En om half 3 konden de koeien weer gehaald worden om te melken. Jammer genoeg was het een erg zware dag voor mijn. Omdat het iets te gezellig was geweest. De avond van te voren met 3 uur op bed te gelegen hebben. Het was dan ook goed te merken.. Maar het gaat weer goed want ik schrijf dit bericht met een biertje naarst me. Hier doen ze maar 4 x per jaar melkgescheppen. In Nederland is dat om de 4 of 6 weken.

Dit weekend waren er ook 2 werknemers vrij. Dus dat betekend meer werk Na het melken gegeten en gelijk weer aan de gang gegaan. Nieuw stuk gras afgezet 9 geboren kalveren gehaald. Die koeien weer in een nieuw perk gedaan. mineralen gegeven. Voor dat het wist was het al weer half 3 dus kon er weer gemolken worden.

Eerder deze week: Mark heeft ook grasland waar rondom de rivier loopt. Omdat aan de kant van de boerderij het water te hoog stond hebben we per vrachtwagen de kalveren van 18 maanden na de andere kant van de rivier gebracht. Vanaf daar door de rivier na het land. Dat viel nog niet mee.

Van de week nog een dagje met Mark mee geweest naar zijn studiegroep. Daar hebben we veel informatie gekregen. en koeien gekeurd.

Vandaag een klein stukje, jullie horen weer snel van mijn.

  • 11 Oktober 2014 - 09:09

    Carin:

    Veel plezier je laatste week!!

  • 13 Oktober 2014 - 17:26

    Aukje Van Dreumel:

    Hoi Gerwin,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Ik ga deze week nog proberen om je bedrijf te bellen, hoop dat dat een beetje lukt met het tijdsverschil. Mooie week nog en wel thuis voor straks!

    grt Aukje van Dreumel

  • 22 Oktober 2014 - 11:16

    Gerwin Damen:

    Hahaha. Toen u belde was het erg very crazy om weer in eens Nederlands te praten. Wat ook niet direct lukten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerwin

Volg hier mijn reisverslagen! Op reis naar de west-coast van het zuidereiland in New-Zealand. Ik vlieg van Amsterdam naar Dubai. In Dubai stap ik over naar Hongkong. Dan vlieg ik van Hongkong naar Sydney en van Sydney naar Christchurch. Als ik in Nieuw Zeeland in Christchurch aankom ga ik met de auto, Pendelbus of met een tussenvlucht naar Hokitika waar mjin eindbestemming is. waar minimaal 10 weken verblijf.

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1798
Totaal aantal bezoekers 7146

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 27 Oktober 2014

Zaterdag is het zo ver!

15 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

West-coast van het Zuidereiland in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: