New Zealand work - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu New Zealand work - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Gerwin Damen - WaarBenJij.nu

New Zealand work

Door: Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

31 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Het is erg druk op de farm. Zelfs op de zondag is er meer dan genoeg te doen. Melk iedere ochtend mee. In de avond schilt het dat ik doe melken of kalveren drinken geef. De gene die de koeien in het waailand moet gaan halen moet er erg vroeg uit The cows kunnen soms wel meer dan 5 Km verweg lopen. het is erg lang melken maar het lijkt niet lang. Komt ook omdat ze in groepen melken. Dan zit tussen de groepen door een tijdje rust. De grootste groep wordt als eerste gemolken dit is de groep die paar weken geleden al hebben afgekalfd. Deze groep wordt ook 2 daags per dag gemolken. De groep die voor de biest gemolken wordt, en koeien waar de melk niet goed van is. Die worden afgetapt. Het is een 44 stands buiten carrousel. Ze werken hier met verfspuitbussen en tape om aan te geven wat de koe markeert. De grote groep heeft al langer geleden afgekalfd.
Een groene streep geeft aan dat het goed is, rood mag nooit met de goede melk mee. gele plakband om de staat word op mastitis gecontroleerd. Een blauw kruis hoeft de koe helemaal niet gemolken worden. een blauwe stip op het uier geeft aan dat het een 3 speen is. een oranje stip geeft aan dat er vlokken in de melk zit. Met witte plakband om de staat is het een biest koe. Het is een hele regenboog in de melkstal. het is soms vervelend omdat de elke dag anders met de koe kan zijn. soms staan er 5 verschillende kleuren op.

mag en doe nu al het zelfde werk wat andere werknemers ook doen.

Er worden iedere dag minimaal 15 kalfjes geboren. Deze kalfjes moeten uit het waailand worden gehaald. Dat doen we met een dikke patrol (Nissan auto). Na dat de kalveren hebben opgehaald en genummerd hebben bij welke koe het kalft hoort. brengen we ze na de boerderij. daar krijgen ze een oornummer in. De stiertjes gaan binnen 3 dagen weg van de farm.
De koeien die hebben afgekalfd moeten tussen de koppel gehaald worden. Dit is een hele sport.

In de ochtend vriest het dan is het erg koud. Over dag is het rond de 23 graden. Het is nog wel erg wennen dat het s'morgens nog donker is, en s'avonds al weer vroeg donker. verder heb ik tot nu toe nog geen regen gehad. Het is wel een gebied waar het erg vast weer is.Je hebt weken de zon schijnt of weken allemaal regen aan een stuk. Verder is het erg prachtig hier. Van uit me slaapkamerraam kijk ik zo op de prachtige bergen.

Er volgen nog Foto's.

Het is nu al weer bijna 7 uur dus het eten staat klaar!

Tot ziens, en me internet is beperkt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerwin

Volg hier mijn reisverslagen! Op reis naar de west-coast van het zuidereiland in New-Zealand. Ik vlieg van Amsterdam naar Dubai. In Dubai stap ik over naar Hongkong. Dan vlieg ik van Hongkong naar Sydney en van Sydney naar Christchurch. Als ik in Nieuw Zeeland in Christchurch aankom ga ik met de auto, Pendelbus of met een tussenvlucht naar Hokitika waar mjin eindbestemming is. waar minimaal 10 weken verblijf.

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 7152

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 27 Oktober 2014

Zaterdag is het zo ver!

15 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

West-coast van het Zuidereiland in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: